Laszlo Family Adventures

Az utazó család

A császármetszéses anyukák nevében…

2015. október 09. 07:32 - Akuci

Mindenek előtt a természetes szülés, gátvédelem, és ha lehet otthon… Minél természetesebben, annál jobb. Nos, személyesen a fenti mondatnak csak az első részével értek egyet, de azzal is csak akkor, ha az lehetséges, és nem jár nagyobb veszéllyel, mint a beavatkozás, vagyis császármetszés.

img_0590.JPG

Néhány ember szerint ugyanis a császáros nők: testüket féltő (nehogy túl nagyra nőjön a hasuk), babájuk további sorsa iránt közömbös, önző némberek, akik kizárólag a fájdalomtól való félelemtől hajtva császármetszést erőszakolnak ki maguk számára. Én valójában még soha nem találkoztam olyannal (bár van), aki terhesen kinyilvánította, hogy ő bizony mindenképp császárral kíván szülni, ha törik, ha szakad. Ellenben olvastam olyan külföldi celebekről, akik (mesterségesen) hamarabb szültek és mindezt császármetszéssel. Félreértés ne essék, őket én is mélyen elítélem.

Azt szeretném, ha megkülönböztetnénk azt, aki szeretné a császármetszést (talán annak inkább a szorongását kéne oldania egy pszichomókusnak), és azt, aki „önhibáján kívül” belecsusszant a szituációba. Azt hiszem, ez utóbbiak vannak többen, velem karöltve… Lehet minket sajnálni (mindenkit lehet, aki műtéten esett át), de lesajnálni semmiképp sem.

Történt egyszer velem, hogy mikor Dudával megindult a szülés (amelyről ide kattintva olvashatsz) egy péntek este, összekészített kis pakkommal és izgatott férjemmel elindultunk a kórházba. Kicsit fájt a hasam, nyákdugó távozott, (olvastam, hogy akkor 24 órán belül kibújik), így aztán gondoltam értő kezek közt a helyem.

Ott aztán kétkedve fogadtak, és szép komótosan kezdtek csak velem foglalkozni, lévén, látták, hogy még túl örömteli kedvemben vagyok, s a célegyenes felé vivő kanyart még sokára veszem be. Igazuk is lett, este tíz körül mentünk be, még örömködtünk, kikészítettük az előző nap vásárolt cd-s magnót, beállítottuk a megfelelő zenét és közben azt gondoltuk, ha ez ennyi, akkor mit kell annyi szót vesztegetni rá…Aztán éjfél körül beindult az igazi fájás, ekkor kezdtem szeretett Marcim kezét annyira szorongatni, hogy a legdurvább szkanderes is megirigyelte volna. És a fájások csak sűrűsödtek, a gépen pedig, amely az összehúzódásokat mérte, a skála egyre feljebb és feljebb ugrott.

Közben megérkezett a szülésznőm, aki gondomat viselte egész éjjel, míg reggel 7 óra tájt meg nem jelent a nőgyógyászom. Miközben egyre inkább fájtam, a bébibarlang bejárata csak nem akart kitárulni. Duda bennem rekedt. Olyannyira, hogy mikor már tudták, hogy elindult a doki, kezdték rebesgetni, hogy minden fájásnál rosszabb a szívhangja a babának. Én őszintén szólva, már csatakokban izzadva és szinte állandó remegésben a szűnni nem akaró fájástól, alig fogtam fel miről beszélnek. Tőlem akár ollóval is felnyithattak volna, mint a vadász a farkast, csak szabadítsanak meg ettől a kíntól. Aztán tényleg befutott az orvos, aki néhány pillantást vetett a gépekre, majd közölte, hogy a baba nyaka körül van a köldökzsinór, és most megy bemosakodni, ebből bizony császármetszés lesz. Nem éreztem semmit, se csalódást, se megkönnyebbülést, csak a pillanatnak éltem, és reméltem, hogy minél hamarabb elmúlik.

Altatóorvos epidurális érzéstelenítést adott (csak azt csodáltam, hogy találta el, mert úgy remegtem a fájdalomtól végig, mint egy kocsonya), aztán egy kellemes zsibbadást éreztem. Mint mikor lenémítod a tévét, kép van, hang nincs, jelen esetben kép van, saját testem (deréktól lefelé) nem nagyon. Húztak egy paravánt (lepedőt) az arcom elé, (én se nézzem a durvább részeket), és így a férjem is bejöhetett, hogy tovább szorongassam a kezét. De már nem szorongattam, úgy éreztem magam, mint egy anyahajó, ami körül rajzanak a repülők, és épp most készül felszállni (vagy inkább kiszállni) egy különösen nagy odafigyelést igénylő jármű. Szinte pihegtem, és hálát adtam mindenkinek (legfőképpen az aneszteziológusnak), hogy kiszabadított a fájdalom számomra eddig ismeretlen szinten intenzív csapdájából.

Hamarosan megszületett Dudababa, és az orvos megmutatta a kis véres vakarcsot. Nagyon édes volt (persze), lemosdatták, bepólyálták, ameddig belőlem a méhlepényt kiráncigálták. Bizonyára nem a köldökzsinórt húzva erőltették ki, de bizony nekem ez volt az érzésem, mert hirtelen úgy felfordult a gyomrom, hogy mit volt mit tenni, kiadtam magamból a tegnapi vacsit. Ciki, de nekem most már kijelenthetem, minden császármetszésnél felfordul a gyomrom.

img_0612.JPG

Aztán szépen összeöltöttek, és már kaphattam is kezemben a kis 3 kilós újszülöttemet. Megnézegettük egymást, kicsit megsimiztem, aztán eltoltak a császármetszéses őrzőbe, ahol néhány órai intenzív remegés után fel kellett kelni és egyedül elmenni mosakodni. Ettől az ember lánya az elején szenved, aztán realizálja, hogy még mindig jobb, hogy mozogni kell, mint ha feküdni kéne, tekintve, hogy hamarosan egy független kis lényt kell tudnia egyedül ellátni.

Ha nem létezne császármetszés, (ami hazánkban már 1870 óta sikerrel létezik) akkor én napokig vajúdhattam volna, majd a babám megfulladt volna, mert minden egyes kitolással egyre jobban elszorította volna a nyakát az addig életet és élelmet adó zsinór. Egyébként ez nem a császármetszés ódája, és azt gondolom felelős orvos nem akkor dönt mellette, ha nyaralni készül, vagy nincs kedve hajnalban felkelni, hanem csakis akkor ha ezzel egy nagyobb bajt kerül el. Ha jól választunk orvost, nem lesz bennünk kétkedés és nem érezzük magunkat kiszolgáltatva, amikor a kritikus pillanatban meghozza a döntést. Éppen ezért igen merésznek tartom azokat, akik nem választanak orvost, hanem csak beslattyognak egy ismeretlen ember karjai közé.

img_0634.JPG

Néhány jó tanács, annak, aki épp babát vár: 

  1. Minden terhes tornán csak a helyes légző technikáról van szó, de soha senki nem mondja el mi a spinális és epidurális közt a különbség, vagy, hogy ne emeld fel a fejed a műtétet követően, mert órákon át hasogatni fog. Olvass utána a császárnak is, legalább Murphy alapján biztos nem kerül rá(d) a sor!
  2. Ne hidd el, hogy nem fogsz tudni szoptatni, mert császárral szültél! Kb. egy nappal később indul be mint tenné azt „rendes” esetben, nekem mindig a 4. napon. (Pont, hogy a kórházban végig paráztathassanak.)
  3. És ne hidd, hogy nem fog kötődni hozzád a babád, vagy így nem lehetsz teljes értékű anya! Fel se merüljön benned a gondolat! Most is mit csinálsz? (Babás blogot olvasgatsz.:-))Szóval nem az számít hol jött ki, csak az, hogy szereted (nagyon).
32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://4gyerekkelszepazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr677951114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gyöngyök 2015.10.09. 16:14:19

Kedves Blogíró!
És akkor mi van, ha valaki tényleg az alakját féltené???? Van egyetlen - hiteles- kutatási eredmény is arról, hogy ezzel a babának bármiféle bajt, hátrányt okozna? Mert tudtommal nincs. Bár ez a feltételezés önmagában hülyeség, mert pl egy a hasat köldökig történő felvágás a "kockahasat" egész életre ellehetetleníti. Tapasztalatból tudom...
Ne haragudjon meg egy "öreg" anya alábbi véleményéért...
Valamikor a 80-as években olvastam egy 1920-s években , feleségeknek, anyáknak íródott könyvet, ami leírja mit kell tennie egy jó feleségnek, anyának..stb. Én akkor , fiatalként , harcos feministaként elszörnyülködtem a benne lévő "észosztáson" , és boldog voltam, hogy más korban születtem, élek. Az utóbbi években Önöket olvasva az az érzésem, hogy többszörösen szárnyalják túl azt a könyvet, mikor szentírásnak vesznek minden hülyeséget az internetről, egymással versenyezve,hogy ki a "nagyobb" anya, ki él egészségesebben, ki neveli tökéletesebben a gyerekeit. Bocsásson meg a szókimondásomért: az Ön generációja a legfontosabb női tulajdonságot pedig sutba dobja bármilyen jól ( értsd tudományosan ) hangzó marhaságért: a női, az anyai megérzést. Ahelyett, hogy maguk, a gyerekük a férjük ..stb reakcióit lesnék , népszerűségre vágyó kibicek agyrémeinek akarnak megfelelni.

gyöngyök 2015.10.09. 16:22:44

A mi generációnknak ( 1980-as évek második felében szültem) - még az "értelmiségnek" sem - jutott eszébe azon filózni, hogy jaj, vajon jó anya vagyok-e..stb. És főleg nem mások - akár közeli, akár távoli ismerősök, vagy kiváltképp idegenek véleményére hagyatkoztunk, hanem maximum a családéra. Nekünk az volt a menő, ha minél fájdalommentesebben szülhettünk, ha a nagyanyáink "kezeslábasnak " kinéző fürdőruhája helyett bikinit vehettünk fel és a kutyát nem érdekelte hogy mi a véleménye idegeneknek az alakunkról, élveztük a szabadságunkat: azaz úgy éltünk, ahogy nekünk tetszett, és nem úgy, ahogy a nagyanyáink meg akarták határozni. Most a nagyanyák helyett van az internet, a facebook... sajnálatos nézni, hogy a nők megint igába hajtják a fejüket - a döbbenetes, hogy önszántukból.

Helyszíni zsemle 2015.10.09. 18:33:44

"Van egyetlen - hiteles- kutatási eredmény is arról, hogy ezzel a babának bármiféle bajt, hátrányt okozna? "

Azt mondjak, hogy gyengebb lesz az immunrendszere, mert nem talakozik azokkal bakteriumokkal, mint a normalis szulesnel.

Chayenne 2015.10.09. 18:38:10

Az feleségem és a kislányom is meghalt volna, ha nem császározzák meg - 6 óra vajúdás után. Túl nagy volt a baba feje és nem tágult eléggé - ez a kettő már elég gáz kombináció! "Relatív téraránytalanság" magyarul kicsi lyuk, nagy fej. Szóval én örülök, hogy létezik a császármetszés!

Akuci 2015.10.09. 19:02:59

Kedves Gyöngyök!

Szívesen veszek bármilyen véleményt, nem gondolom, hogy mindenkinek ugyanazt kéne gondolnia a dolgokról. Az alakféltésről csak annyit, hogy ma már tényleg sokkal "kíméletesebben" történik a császármetszés, a vágás először is nem függőleges, hanem vízszintes, és ha minden jól megy, akkor a bikinivonal alatt helyezkedik el, úgyhogy szinte "láthatatlan". A has izmait pedig nem vágják el, csak széthúzzák, tehát a kockahas immár lehetséges császár után is. Ennek fényében igenis vannak, akik alakféltésből választják a műtétet.
Az 1920-as évek ideál nője, az ön fiatalkori ideálja és a mai ideál természetesen igen különböző, és nem mondom, hogy nem lehetett jó az ön idején fiatalnak lenni. Azt hiszem akkor tényleg egy "Hair féle" szabadságérzés kerítette hatalmába a fiatalokat, és csak azértis szembementek anyáik elvárásaival.
Ma én magam is úgy érzem, hogy újra iszonyú nagy a megfelelési kényszer a nőkben, és egyetértek azzal, hogy ezt nagy részben az információ gyors áramlása, vagyis az internet indukálja. A blogom a saját véleményemet tükrözi, amiről azt remélem, hogy az "arany középút". Írásommal azt próbáltam éppen közvetíteni, hogy a természetesen szültek ne ítéljék el a császárosokat információ híján, és, hogy a nőknek ne okozzon óriási frusztrációt az, ha nem a "tökéletes" szülésélményben volt részük, "csak" császár jutott. Azoknak akartam segíteni írásommal, akik a külső nyomás miatt lelkiismeret furdalással kezdik a babázást, mert nekik nem sikerült a rendes szülés.. Pont a mai nők „igába hajtják a fejüket” (ahogy ön írta) miatt írtam, hogy ne tegyék! Ugyanis a ma elfogadott „menő anyuka” aki természetesen szül, a többi meg érezze magát rosszul. Nos, szerintem nem kéne! Mindenki érezze magát fantasztikusan, akinek egészséges gyermeke született!
Üdvözlettel, Akuci

Akuci 2015.10.09. 19:06:08

Kedves Kockanyu!

Nem tudom kit ítélek el? Se a természetesen szülő nőket, se a császárosokat nem ítélem el. Egy mondatban kitérek a "celeb anyukákra, akik előbbre hozzák a szülést, mindezt műtéti úton". Igen, őket elítélem, mert önzőnek tartom őket, mert nem a születendő gyermek biztonságával és egészségével foglalkoznak, csak a saját külsejükkel.
Üdv, Akuci

zizi77 2015.10.09. 21:29:04

@Akuci: a legjobban az tetszik, amikor pasik beszélnek lenézően a császáros anyukákról! Igen, az USA-ban tényleg divat lett a programozott császár, és itthonról is ismerek olyat, aki elintézte, hogy az legyen. Ilyen is van, de szerencsére nálunk ez még nem túl gyakori. Kettőt szültem természetes úton, de most a harmadiknál se tudhatom, hogy nem lesz-e szükség a császárra.

2015.10.09. 22:16:01

Császárosokból lesznek a hordotós, mosható pelusus anyák.

Lilli_Csiribiri 2015.10.09. 23:49:58

Mentegetődzés-szagú a poszt. Kicsit olyan mintha a poszter a múltban lenézte volna a császárosokat, csak aztán jól megszívta mert ő is császáros lett. Emiatt egyrészt saját maga előtt is mentegetődzik, másrészt most azt hiszi hogy mindenki másnak az a véleménye róla amit anno ő gondolt a császárosokról. Gyönyörű.

Bikli néni 2015.10.10. 07:27:26

@Puckman Éliás: Köszönjük a felvilágosítást! Enélkül biztos hülyén haltam volna meg. Btw, utálom a mosható pelenkát.
Üdv: egy császáros anya

zizi77 2015.10.10. 08:51:00

@Lilli_Csiribiri: mivel az első gyerek már császáros volt, ha jól olvastam, és azóta született még 3, nem hiszek az elméletedben. Túl sok idő telt már el azóta, hogy valaki az elméleted miatt "drámázzon" ezen. De mivel sajnos magam is rendszeresen találkozom ilyen császáros előítélettel, megértem, hogy zavarja.

Akuci 2015.10.10. 10:40:40

@Lilli_Csiribiri: Mielőtt "császáros anyuka" lettem, nem gondoltam semmit a császárosokról, mert fel sem merült bennem, hogy ez velem megtörténhet. És igen, mint ahogy Gyöngyöknek már megírtam, én is azt érzem, hogy olyan társadalmi nyomás van a nőkön, ami a természetes szülést helyezi piedesztálra. Ennek megfelelően csak arról írtam,amit az ember akkor érez, ha nem önszántából lett császáros. Marad egy kicsi rossz érzés az emberben, hogy nem sikerült...valaki ezen könnyebben átlép, valaki csak évek múltán. Ahogy @zizi77 helyesen írta, én már ezen túlléptem a második szülésemkor, és nem mentegetőzésből írok.

porch monkey 4 life! 2015.10.10. 10:45:38

Azért azt tegyük helyre, hogy "császáros szülés" nem létezik. Akit császároztak, az nem szült, még akkor sem, ha ez sérti az anyai büszkeségét.

kifli 2015.10.10. 11:14:16

@porch monkey 4 life!: jesszusom,.miket írsz,pfff.. :( akkor az egyik gyerekemet megszültem, a másikat kiemeltèk belőlem, nekem semmi közöm nincs hozzá? Majd így fogalmazzak neki is? Èdesem tèged nem èn szültelek,nem èn hoztalak a világra.... Biztos jó èrzès lesz neki. Minek írogatsz ide,troll vagy vazze?

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.10. 11:45:09

@gyöngyök: A "császáros" szülés az esetek javánál szükségtelen, nem életmentő célzatú. Divatossá vált. Vicces helyzetet szül az, amikor egy hím szülési tanácsot ad nőknek, most mégis ezt teszem. Az újszülöttre nézve kevesebb hátránnyal jár a világra jövetelének ez a természetellenes módja, ha a beavatkozást megelőzi 1-2 óra vajúdás. Ha nincs akadálya, akkor ezt be kell vállalni a gyermek érdekében. Ebből következően a császármetszés időzített, a vajúdást, a fájdalmat megelőző végrehajtása butaság.

zizi77 2015.10.10. 17:13:27

@udvaros: te a programozott császárról beszélsz, de a császárok többsége nem ilyen, hanem spontán történik a gyerek vagy az anya egészsége és nem a kényelme érdekében. Már fentebb írtam, hogy 2- öt szültem normál úton, szóval a harmadiktól se fogok beijedni. De ha gyerekre nézve bármilyen veszély fenyeget, akkor inkább vágjanak, és ne legyen sérült a gyerek, mint hogy mondjuk farosként oxigénhiányosan szülessen meg.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.10. 17:25:58

@zizi77: Az időzített változatáról egy mondat erejéig az a volt véleményem, hogy butaság, és fenntartom. Abból gondolom, hogy az ilyen fajta beavatkozások túlnyomórészt szükségtelenek, mert azt nem hiheti senki, hogy a szülések harmadánál komplikáció lép fel, és ezért ilyen úton kell lefolynia. Mielőtt még divatba jött volna, egy kezemen meg tudtam mutatni a százalékos arányát a császármetszéseknek az összes születéshez viszonyítva.
Tévednék? Mégsem divatőrületről van szó? Ennyire degenerálódott volna a fejlett társadalom, hogy a nők lassan már szülni sem tudnak?

kifli 2015.10.10. 21:04:29

Egyrèszt vannak a koraszülöttek, bizonyos súly alatt muszáj császározni,hiszen olyan kicsik,hogy nincs erejük vègigküzdeni az utat,paradox módon nagyobb babát "könnyebb" megszülni. Vannak az ikrek,ott eleve nagyobb a rizikófaktor,gyakoribb a császár hiszen ha az első babánál van egy akár kisebb fennakadás,ami mondjuk 1 babánál mèg nem gond,ott a második èletèbe is kerülhet. Tekintve,hogy règen jóval ritkábban születtek lombikbabák,mint manapság,amelyekből gyakran ikerterhessèg származik,emiatt tènyleg több lehet a császározások száma. Igen biztos van olyan felelőtlen doki,aki a kènyelem miatt választ császárt,de azèrt választok ÈN orvost,hogy ne ilyenek kezèbe kerüljek. Rettegek a császártól,az egy műtèt basszus,ahol valamennyi időre derèktól lefelè nem èrzek semmit,de jelen vagyok ahogy felvágnak,pánik,köszi! Sztem èpelmèjű nő csak úgy nem vállal be ilyet. Első gyermekem rohadt hosszú,nehèz sima szülès volt

kifli 2015.10.10. 21:10:18

Folyt.: ès hónapokig tartott a regenerálódás. Most a másodiknál is inkább ezt a " szenvedèst" választanám. De meg van az esèlye a császárnak is,mert egyelőre a lába lóg majd be először a szülőcsatornába,ami gáz. Most akkor verjem az asztalt,hogy leszarom,hogy kockázatos,ne császározzanak??? Pedig rettegek a műtèttől.. Ugyan már. Csak azèrt eresztettem ezt bő lère,hogy ne általánosítson már senki,millió oka lehet a császárnak,ès a legtöbb nő nem akarja azt átèlni egy termèszetes folyamat helyett,max.egy pici százalèkuk,de ne abból induljon már ki senki,szerintem na.

zizi77 2015.10.10. 22:33:08

@udvaros: szerintem ez inkabb biztonsági és nem kényelmi kérdés. Nem tudom hozhatja-e ugy az élet, hogy belekerûltök egy ilyen helyzetbe, de kívánom, hogy megfelelően tudjatok dönteni az orvossal egyûtt.

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.11. 09:43:58

@zizi77:
@kifli:
Szörnyű világban élünk, ahol a szüléssel kapcsolatos ügyeket klinikákon intézik - mint egy betegség kezelését. Jövedelmező iparág épült erre, aminek lobbistái a hagyományos szülés tiltását szorgalmazzák. Olyan ez, mint amikor megmérgezik a kutakat azért, hogy mindenkit palackozott víz fogyasztására kényszerítsenek (szép haszon van azon is). A gyerekgyárban semmit nem bíznak a véletlenre. Magzatvédő vitamin, ultrahangos vizsgálatok, oxitocin infúzióval provokált kismamák stb. Koraszülés? Sebaj, megoldjuk! Nyomorék születik? Erre is van megoldás. Az igazán súlyos esetek intézetekben tengődhetnek szép kort megélve, szakszemélyzet gondos ápolása mellett.
A "császár" is csak egy szög a természetes kiválasztódás koporsójába. Hogy mit tennék, ha az én gyerekem születésekor lépne fel súlyos gond? Valószínűleg szomorkodnék, aztán csinálnék másikat. A régi világban a szülést nem mártíromságként élték meg a nők, és képesek voltak szülni akár 8-10 gyereket, s ha ezek fele megérte a felnőttkort, az elfogadható eredménynek számított. Ők voltak az igazán életképes példányok. Ezzel szemben manapság a "megmenteni minden áron" hamis hősiessége uralkodik az emberiesség ostoba szemlélete által támogatva. Így vesz körül bennünket egyre több degenerált emberszabású.
Valamit valamiért.

zizi77 2015.10.11. 11:56:09

@udvaros: hát tényleg kívánom, hogy soha ne kerülj ilyen helyzetbe. Nem annyira egyszerű ez, mint ahogy kívülről látszik. Régen nem volt más választás, de gondolom Te se lovaskocsival jársz, mert az hú de természetes, és minek ez az modern technika. Részemről a vitát befejeztem, mert aki nem volt ilyen helyzetben, fogalma nem lehet mi megy végig az emberben és milyen, mennyire erős ösztönök hajtanak. Száz éve egy faros szülésbe még simán belehalt anya és gyereke, holott a világon semmi genetikai rendellenessséget nem örökítettek volna tovább. Viszont rengeteg sérült meg meg tudott születni, mert nem voltak előzetes vizsgálatok. De mondom részemről ennyi! :/

kifli 2015.10.11. 13:20:57

@udvaros: rèszemről is,mert idiótákkal nincs erőm vitatkozni,annyi hogy ha nem trollkodsz,ideje felkeresned egy pszichiátert,mert súlyosak a tüneteid,de ez neked gondolom nem tűnik fel. Na ide sem jövök többet

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.10.11. 14:14:21

hisztis kifli nincs itt már
nem is jön többet - jaj de kár

Na, ez lenne a trollkodás, mert a cikkben felvetett témához valóban nincs köze.

2015.10.11. 15:57:58

@Bikli néni: ja igen, a nyilvános szoptatás kimaradt. Persze konzervnyitóval könnyebb az élet.

Ginger Astaire 2015.11.17. 13:55:13

En programozott csaszart tervezek es nem nem azert mert az alakomat feltem, vagy divatnak tartom, meg csak nem is a fajdalom elkerulese vegett (felreertes elkerulese vegett: AZ IS faj!! csak mashogy) csupan azert mert az egeszsegugyi allapotomat ugy itelem meg hogy a babanak az a biztonsagosabb ha csaszarozzak.
Lehet onzo vagyok de igy is 4.5-es a szemem, erre ha meg ratolok egy szulest nem allok meg 6-7-8ig. Ezen kivul meg van mas oka is - senkire nem tartozik - de nevetsegesnek tartom hogy szinte kiatkozzak a csaszaros anyukakat.
Mindenkinek szive joga azt tennie amit akar ameddig a gyerek egeszsege erdekeben cselekszik.
Azokat mar inkabb elitelem akik nem oltatja be a gyereket mert a termeszetes elet hivei, meg fenyt eszik meg vegan. Aztan majd csodalkozik ha szerencsetlen gyerek egy sima mumpszba belehal 3 evesen. AZ felelotlenseg, a csaszar nem az.

Ginger Astaire 2015.11.17. 13:57:37

Udvaros: A "császár" is csak egy szög a természetes kiválasztódás koporsójába. Hogy mit tennék, ha az én gyerekem születésekor lépne fel súlyos gond? Valószínűleg szomorkodnék, aztán csinálnék másikat. - remelem most csak viccelsz....
Szomorkodnal? Mar bocsanat de orulni kell es kihasznalni a mai kor vivmanyait, hogy egy ultrahanggal megmondjak hogy minden rendben van-e vagy sem. Ha te csak szomorkodnal ha halva szuletne a gyereked majd legyintenel hogy eh, majd lesz masik akkor javaslom huzzal vissza a sotet kozepkorba...

gombakomba 2015.11.19. 16:36:54

Nekem csaszar utan mindketszer kovetkezo napon indult a tej :D, pedig raadasul a masodik jo par hettel hamarabb volt a kiirtnal.
Szoval tenyleg ne parazzon senki a csaszar meg a tej kapcsolatan.
A tej a tavozo mehlepeny miatt hirtelen leeso hormonszintek miatt indul meg, es az mindenfele szulesnel tavozik :)

kutyabarát 2015.11.26. 22:52:34

@udvaros: az idősebbik fiam nyakán szintén magzatzsinór szorult (duplán), ahogy a blog írójának az újszülöttjén, szóval nem élte volna túl. A kisebbik fiam pedig három hónappal korábban jött, mert engem megcsípett egy fertőzött kullancs, és ettől repedt meg a burok. Ettől életképtelenek lettek volna és lennének a gyerekeim, és hagyni kellett volna őket meghalni? Jelenleg makk egészséges cukiság mindkettő.
Értem, amit írsz valamennyire, én is berzenkedek kicsit, amikor megmentik a súlyosan sérült és egész életében majd jó eséllyel kínlódó, más nyakán évtizedekig teher babákat, de hol a határ? Ki a "Taigetosz pozitív", és ki nem az? Ki dönthet szerinted erről?

udvaros · https://udvar.wordpress.com 2015.11.29. 15:58:42

@kutyabarát: Erre nem tudok semmi okosat válaszolni, de abban biztos vagyok, hogy napjainkban mindenkit megmentenek. Egy bonyolult eset kihívás az orvosoknak, senkit nem hagynak veszni. Vastüdő, infúziós táplálás, felfekvés elleni tornáztatás stb. Kidolgozták a szükséges technológiákat, még azt is képesek "életben" tartani, akinek hiányzik a feje. Nobel-díjat kapnak a különleges teljesítményért, a tudomány fejlődik.
süti beállítások módosítása